Thursday, March 10, 2011

: Tadika : thun 1990 : 2

Pakaian Tradisi :


Haa.. ingat lg.. ade ptandingan pkaian antrabangsa.. sume mmbr2 tanika kna attend. byk la bj2 yg diperagakan.. tp dgn syarat, bkn shj jd model pusing2 bj kt ats pentas.


beb! yg tgk tu polis2.. aku xtau sp la..


tp cikgu spec besar kta dato' polis dgn ketua menteri.. cikgu siap pesan lg, bt persembahan jgn bg malu kt dia. klu bole sembang2 dgn dato tu.. bkn diri tcegat kt dpn mic tu phm? Hoh? dok ats pentas kna sembang2 dgn dato' polis? aihhh.. Aku nk sembang padia ni?? Ramai yg pkai bj tradisi.. bj melayu.. bj kurung.. ceongsam.. iban.. sari.. cowboy.. (aku minat bdk laki ni. tp dia sombong. bajet hensem ah tu. ceh!)


eyh.. mcm2 la.. bese la.. sume bj bdk kecik. nk jahit senang.. lbih2 kain pn bole bt bj.. Tp aku? Bj ape yg aku pkai? Hoh? Cikgu spt tdk endahkn aku. Kwn aku dpt pkai bj cheongsam. sgt cantik. tp dia bkn cina. dia melayu. Tp muka dia tu menunjukkn,


" Weyh, aku pkai bj cheongsam la.. aku cantik.. ko xde bj pn.. " Muka dia tu mcerminkan kehinaan.


Cikgu spec besar kluar dr mane tah.. tetibe dia bg aku bj n suh aku bdiri sbb dia nk pkaikn.. Agak rumit bj tu. Bdk pmpuan tu nmpk aku pkai bj tu, dia besarkn mata tkejut.. Tp muka dia nmpk mcm bengang sbb xdpt bj yg aku pkai tu. Dia nk bj aku tu. Sbb dia rs dia lg sesuai. Yerkkss.. Ah. Ko dgn sanggul tggi2 tu dh la.. Dia naik ke pentas bt persembahan. Aku dgr dia sembang ape tah. Pkai cheongsam tp ckp melayu. Kena ke? Bole ke cmtu cikgu? Belasah je. Eyh.. x.. dia xckp mcm tu.. Sbb dia cikgu, jd dia kna menunjukkn sifat2 yg murni.

Turn aku utk naik pentas. Beb! ramai org dowh.. aku cuak gile. Kain sempit! Kna jln gedik2 skit. Pkai terompah? Hoh?? Dpn microphone. ape aku nk ckp dn ia adalah bsesuaian dgn ape yg aku pkai? Dato' tu senyum n kta aku COMEL. ok.


Cikgu marah aku. Jahat la dia. Sbb aku xbcakap ape2.


" Cikgu, sy pkai bj jepun ni.. cikgu xajar bahasa jepun kt tanika.. mcm mane sy nk ckp.. "


" Kenape xckp je bahasa malaysia? "


" Cikgu xckp pn bole ckp bahasa malaysia.. Cikgu kta ckp ape2 je.. "


Pstu dia bt muka hangin dgn aku.


Ape lak..


Sy xbersalah.


Love lots,

No comments:

Post a Comment